اجنماعی اقتصادی تجارت

راز بقای کسب و کارتان در جنگ اقتصادی

۲۰ راهکار برای بقای کارتان در جنگ اقتصادی

  • تا جای ممکن نقدی کار نمایید و یا بازه زمانی بازپس‌گیری وجه خود را بسیار کوتاه نمایید
  • وام نگیرید و برای خود بدهی ایجاد نکنید.
  • قرض ندهید ، زیرا احتمال سوخت شدن ، پول شما بالا است.
  • با مشتری کنونی خود ارتباط موثر و بهتری برقرار سازید و سعی نمایید که برخورد خود را بهتر نمایید . حفظ مشتری کنونی در این دوران بسیار با اهمیت است.
  • به دنبال مدیریت هزینه باشید ، باید مراکز هزینه در کسب‌وکار خود را پیدا نموده و جاهایی که پول از آن نشت می‌نماید را ترمیم نمایید. منظورمان خصیص بودن نیست ، منظور درست مصرف نمودن منابع است.
  • در گرفتن اسناد و مدارک در خصوص تضمین پرداخت وجه و یا فروش کالا سخت‌گیرانه‌تر عمل نمایید.
  • برای کارکنان سازمان در خصوص شرایط بحرانی موجود در کشور ، بازار و سازمان خود صحبت نمایید اما نباید آنان را ناامید سازید.
  • دوران بحران ، دوران بریزوبپاش نیست.
  • در زمان بحران اقتصاد و مالی ، سعی کنید تا جای ممکن، سازمان را کوچک نگه دارید و دست به استخدام‌های غیرضروری نزیند . اصطلاحا به دنبال امپراتوری سازی نباشید. برای یک مدیر نادان ، تعداد پرسنل ، نشان قدرت است
  • به نیروی انسانی نزدیک شده و با آنان صمیمی‌تر شوید.
  • عادت مشتریان برای خرید تغییر مینماید . زیرا بخش بیشتری از بودجه خود را صرف کالاهای اساسی و مهمتر نموده و کمتر به خرید محصولات تزئینی و یا غیر ضروری تمایل دارند . باید خود را با این تغییر تطبیق دهید.
  • عناصر آمیخته بازاریابی خود را مجددا بررسی نمایید. آنها را با شرایط بازار به روز رسانی نمایید.
  • محصولات ضعیف را از خط تولید خارج نمایید. در دوران بحران اقتصادی مصرف کنندگان تمایل به استفاده از کالاهای بادوام دارند.
  • قیمت گذاری بسیار حساس میگردد. اگر در زمان بحران ، قیمتها تغییر دهید ، بعد از بر طرف شدن بحران با تغییر مجدد قیمت ، ممکن است با مقاومت بازار روبرو شوید.
  • روی کیفیت تبلیغات خود را متمرکز نمایید.
  • برای مقابله با بحران ، اگر نیاز به تعدیل نیرو دارید ، از واحد فروش شروع نکنید.
  • روش‌های کم هزینه‌تر برای بازاراز مشاورین کم تجربه به صرف اینکه حق‌الزحمه مشاوره آنان کمتر است ، استفاده ننمایید. حق المشاوره بالا یا داشتن کراوات و یا داشتن ماشین گرانقیمت ، نیز به معنای حرفه‌ای بودن مشاور نیست.
  • اگر تعداد محصولات موجود در انبار کم است ، بین نمایندگان فروش ، با آنانی ادامه دهید که شانس سوخت شدن پولتان کمتر است.
  • تعطیل کردن شرکت خود یک راه مقابله با بحران است. اگر نیاز بود ، حتما به عنوان یک گزینه در گوشه‌ای از ذهن آن را نیز داشته باشید. بقا در بازار به هر قیمت ، کار افراد نادان است.
  • به فکر کشف بازارهای جدید باشید ( درون کشور یا خارج از کشور ) . مثلا اگر مشکل دریافت پول وجود نداشته باشد، صادرات می‌تواند گزینه مناسبی باشد.